Yüksek Kalitede H2O (Su) Üretimi
Herkese merhaba, bu benim bu topluluk'taki ilk gönderim. Ben 30 yaşındayım (ve) Wisconsin'de bir su arıtma tesisinde operatör olarak çalışıyorum.Biliyorum bu subreddit çoğunlukla ev tipi (su) arıtma sistemleriyle ilgili, ama işte (size) endüstr... devamını oku
Yüksek Kalitede H2O (Su) Üretimi
Herkese merhaba, bu benim bu topluluk'taki ilk gönderim. Ben 30 yaşındayım (ve) Wisconsin'de bir su arıtma tesisinde operatör olarak çalışıyorum.
Biliyorum bu subreddit çoğunlukla ev tipi (su) arıtma sistemleriyle ilgili, ama işte (size) endüstriyel ölçekli bir su arıtma tesisine – yani musluk suyunuzun (aslında) geldiği yere – içeriden bir bakış.
Bilgi vermek gerekirse, yaklaşık 80 bin (80K) kişilik (bir) nüfusa hizmet veriyoruz ve buna ek olarak bir miktar da toptan (su satışı) yapıyoruz.
(Paylaştığım) video, tesise ve onun en havalı özelliklerinden biri olan birincil arıtma (kademesindeki) yumuşatıcılara hızlı bir bakış (sunuyor). Biz, eyaletteki sayılı yüzey suyu arıtma tesislerinden biriyiz ve (işlemek için) aldığımız su çok sert (Toplam Sertlik yaklaşık 140-180).
Bu yüzden, (bölge) sakinlerine bir hizmet olarak suyu yumuşatıyoruz; (sertliği) 80'e düşürüyoruz, TDS (Toplam Çözünmüş Katı Madde) değeri ise 180-240 (arasında) oluyor ki bu da 'orta sertlikte su' olarak kabul edilir.
Ben (daha önce) atık su (sektörü) geçmişinden geliyorum, bu yüzden yakın zamanda temiz suya geçiş yaptığım için mutluyum. Umarım siz de (bunu) benim (ilginç) bulduğum kadar ilginç bulmuşsunuzdur.
Çok havalı! Ben Virginia'da bir yüzey suyu arıtma tesisi operatörüyüm. Bizim bölgemizde su yumuşak. Ham suyumuzun sertlik ortalaması $25 \text{ mg/L}$. Lisansım için test materyallerini öğrenmek dışında, büyük ölçekli su yumuşatma benim için tamamen bir sır.Size birkaç operatör m... devamını oku
Çok havalı! Ben Virginia'da bir yüzey suyu arıtma tesisi operatörüyüm. Bizim bölgemizde su yumuşak. Ham suyumuzun sertlik ortalaması $25 \text{ mg/L}$. Lisansım için test materyallerini öğrenmek dışında, büyük ölçekli su yumuşatma benim için tamamen bir sır.
Size birkaç operatör meraklısı sorum var:
1. Yumuşatma sürecinde ortalama kireç şerbeti dozajınız ne kadar? 2. Tesisiniz kireç çamurunu nasıl bertaraf ediyor? 3. Ham sudaki hedef KMnO4 kalıntınız nedir?
Yumuşatma ile ilgili olmayan bir soru: Otoriteniz, yaklaşan #PFAS düzenlemelerine karşı nasıl bir plan yapıyor? Ülkenin geri kalanının bu etkiye nasıl hazırlandığını merak ediyorum.
Paylaşımınız için teşekkürler! Gerçekten çok ilginç bir süreç.
Harika sorular! Kireç dozajımız birçok faktöre göre değişir ama şu anda yaklaşık 170-240 mg/L civarındayız. Kireç şerbeti pompaları akış hızına göre ayarlanır, bu yüzden akışı artırırsak kireç pompalarının akışı otomatik olarak yükselir. Sertliği günde bir kez, alkaliniteyi günde... devamını oku
Harika sorular! Kireç dozajımız birçok faktöre göre değişir ama şu anda yaklaşık 170-240 mg/L civarındayız. Kireç şerbeti pompaları akış hızına göre ayarlanır, bu yüzden akışı artırırsak kireç pompalarının akışı otomatik olarak yükselir. Sertliği günde bir kez, alkaliniteyi günde dört kez, merkez tank ve çıkan suyun (effluent) pH değerini ise günde altı kez test ediyoruz. Ayarlamalar bu rakamlara göre yapılıyor.
Kireç çamurunu nasıl işlediğimizden bahsedebilirim, çünkü daha önce onu arıtan atık su arıtma tesisinde (WWTP) çalışıyordum. Uzun lafın kısası, kireç çamurunu basınçlı boru aracılığıyla WWTP'ye gönderiyoruz; orada ham gelen atık suyla (raw influent) karışıyor ve WWTP'deki toplam katı maddelerin yaklaşık %70 veya daha fazlasını oluşturuyor. Kireç, WWTP için hem faydalı hem de zararlı olabiliyor.
Hedeflediğimiz Potasyum Permanganat kalıntısı sadece yaz aylarında 0.5 mg/L. Kış aylarında buna ihtiyacımız olmuyor.
Yaklaşan PFAS düzenlemeleri hakkında tam bilgim yok, ancak WWOA, WRWA ve AWWA toplantı ve seminerlerinde insanların neredeyse sadece bu konuyu konuştuğunu biliyorum. Wisconsin henüz herhangi bir adım atmadı ama eminim önümüzdeki birkaç yıl içinde atacaklardır.
Biz, ön pıhtılaştırma için pH ayarlaması yapmak ve filtrasyon sonrası pH'ı yükseltmek için kireç şerbeti kullanıyoruz. Ancak toplamda 35-45 mg/L dozluyoruz. Sizin tesisinizin günlerce yetecek kireç şerbeti tankları olmalı.
Atık su arıtma tesisi (WWTP) olduğu için şükürler olsun. Kendi katı atığınızı idare etmek bir kabus olurdu.
Kariyerinizde başarılar dilerim. Keşke ben de 26 yaşında su işine girmiş olsaydım.
Her bir yumuşatıcı için dört tane tankımız var. Ancak kireç şerbeti tankları, sadece her birinin üzerinde 60 bin libre hidratlanmış kireç tutan kireç siloları için toplu işlem tankları olarak kullanılıyor. Oldukça büyük bir operasyon ve haftada yaklaşık 2-3 kamyon kireç alıyoruz.... devamını oku
Her bir yumuşatıcı için dört tane tankımız var. Ancak kireç şerbeti tankları, sadece her birinin üzerinde 60 bin libre hidratlanmış kireç tutan kireç siloları için toplu işlem tankları olarak kullanılıyor. Oldukça büyük bir operasyon ve haftada yaklaşık 2-3 kamyon kireç alıyoruz. Atık su arıtma tesisi olmasaydı muhtemelen pratik olmazdı.
Teşekkürler dostum! Üniversiteden sonra geçen bu iki yıl gerçekten ilginçti!