Biocera
3 16 472 0

Çok havalı! Ben Virginia'da bir yüzey suyu arıtma tesisi operatörüyüm. Bizim bölgemizde su yumuşak. Ham suyumuzun sertlik ortalaması $25 \text{ mg/L}$. Lisansım için test materyallerini öğrenmek dışında, büyük ölçekli su yumuşatma benim için tamamen bir sır.Size birkaç operatör m... devamını oku

2 6 176

Harika sorular! Kireç dozajımız birçok faktöre göre değişir ama şu anda yaklaşık 170-240 mg/L civarındayız. Kireç şerbeti pompaları akış hızına göre ayarlanır, bu yüzden akışı artırırsak kireç pompalarının akışı otomatik olarak yükselir. Sertliği günde bir kez, alkaliniteyi günde dört kez, merkez tank ve çıkan suyun (effluent) pH değerini ise günde altı kez test ediyoruz. Ayarlamalar bu rakamlara göre yapılıyor.

Kireç çamurunu nasıl işlediğimizden bahsedebilirim, çünkü daha önce onu arıtan atık su arıtma tesisinde (WWTP) çalışıyordum. Uzun lafın kısası, kireç çamurunu basınçlı boru aracılığıyla WWTP'ye gönderiyoruz; orada ham gelen atık suyla (raw influent) karışıyor ve WWTP'deki toplam katı maddelerin yaklaşık %70 veya daha fazlasını oluşturuyor. Kireç, WWTP için hem faydalı hem de zararlı olabiliyor.
Hedeflediğimiz Potasyum Permanganat kalıntısı sadece yaz aylarında 0.5 mg/L. Kış aylarında buna ihtiyacımız olmuyor.
Yaklaşan PFAS düzenlemeleri hakkında tam bilgim yok, ancak WWOA, WRWA ve AWWA toplantı ve seminerlerinde insanların neredeyse sadece bu konuyu konuştuğunu biliyorum. Wisconsin henüz herhangi bir adım atmadı ama eminim önümüzdeki birkaç yıl içinde atacaklardır.
1 5 224
Kimler yanıtlayabilir? Bu gönderiye yanıt vermek için giriş yapmalısın.
Diğer Yanıtlar

Biz, ön pıhtılaştırma için pH ayarlaması yapmak ve filtrasyon sonrası pH'ı yükseltmek için kireç şerbeti kullanıyoruz. Ancak toplamda 35-45 mg/L dozluyoruz. Sizin tesisinizin günlerce yetecek kireç şerbeti tankları olmalı.Atık su arıtma tesisi (WWTP) olduğu için şükürler olsun. K... devamını oku

1 1 135

Paylaştığınız için teşekkürler. Ben de iki farklı yüzey suyu arıtma/kireçle yumuşatma tesisinde operatör olarak çalışıyorum.Her yaz yosunlar bizi çok zorluyor. Biz de tesis girişinde Potasyum Permanganat (KMnO4) besliyoruz ve 0.3 kalıntı hedefliyoruz. Daha yüksek bir kalıntı hede... devamını oku

0 0 100

Bu sistemde ne yapıyorsunuz? Yumuşatma, manganez ve demir giderme mi? Bu sistemde çöktürme ve yumaklaştırma (flokülasyon) gibi işlemler mi yoksa membran filtrasyonu (UF - RO) mu uyguluyorsunuz?

1 1 118